tisdag 24 juli 2012

Långt inlägg!:)

Vänner!!

Okey,
tänkte köra ett inlägg som handlar om vänner!
När man var vänner som bryr sig om en för den man är ska man ta vara på det,
Tänka sig för vad man gör och säger,för plötsligt händer det!,
Vännerna försvinner med varan och så står man där helt ensam,
Det som är,
Är att man kan aldrig säga att man inte har gjort fel i ett bråk,
För det finns alltid en anledning till det man gör,
Det är som ett förhållande,
Man gör ju alltid slut av en anledning!
Och jag vet helt klart att man ska lämna saker bakom sig,
Det är jätte viktigt,
Men jag vet skälv att det kan vara otroligt svårt!
Och man behöver aldrig lämna saker bakom sig första dagen,
utan man kan också ta en dag och tänka över vad det var för fel som blev till ett stort bråk!

FÖRLÅT!!
Jag måste säga en sak som är grymt viktigt som jag lärt mig för inte så länge sen,
Av en riktigt underbar vän!
Säg ALDRIG förlåt för att allt ska bli bra igen,
Gör inte det,
Jag gjorde det själv hela tiden förut!
Sa alltid förlåt för jag var så rädd för att göra en person besviken,
Jag vill ju verkligen fortfarande inte göra någon besviken,
Men jag är inte längre rädd för det.!
Jag kan säga en sak:
Det funka,
Men det var inte rätt för ju mer man gör så,
Ju mer utnyttjar personen dig,
Och tillslut kommer det bli en självklarhet att de är du som ska säga förlåt,
Annars blir det personen som utnyttjat dig bara mer sur!


ALLTID
Det finns en tanke som alltid slår mig när jag bråkar med någon:
Det är att jag får upp massa roliga minnen vi hade,
och jag kan lova att alla ni blir osams med är ni med ganska ofta!
Och då kommer jag alltid på att tänka på hur alla skrattade den där gången....


ORSAKEN:
Jag kan komma på två ganska vanliga orsaker till att man bråkar:

1.man har helt olika åsikter,
Det händer väldigt ofta att det blir så,
Men så är det,
Tänk vad tråkigt det skulle vara om alla tyckte samma sak!



2.Och den andra troliga orsaken,
Den är väldigt änkelt skedd,
Det är ett missförstånd,
Det händer alla,
Det är inte bara ens fel!


VIKTIGT!
Det är en sak som är väldigt viktigt i ett bråk!
Man ska kunna ta imot ett förlåt...
Eller förästen,
Det beror på vad som hade hänt men oftast,
Ta imot ett förlåt och gå vidare;)


Okey:)
Bra??


Aa över till lite mer chill chill,
Okey nu drar jag och Majken och min familj till stranden ska ta ett underbart dopp;)
Det är så grymt varmt:))

Vi hörs sen,puss puss sålänge!

Vet att det inte blev lika långt som inlägget:regn men vi ska åka nu hejdå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar